* 😎💬📐Designers: F. Gandon
* 😎🎨✅Artists: C.Daujean, S. Miramon
* 📊📆📢Publisher: Days of Wonder
* 👦👧👨2-4 Players (8+yo)
* 👯💪👍Competitive
* ⌛⏰⏳30’-60’
In Quadropolis players are trying to build the best city ever!
.
Every turn players must choose one architect and use it to pick the according tile from a common board. Then, they will have to place that very tile on their personal board (which represents the land where their city is built).
.
Materials are stunning and the game has very few rules. Unfortunately we found that this game, at least for us, has a very high risk of “analysis paralysis” kind of situations...so beware!
.
We also think that there are best titles that have this particular setting of “urbanization” (Suburbia, Machikoro…) and this one really did not resonate with our tastes.
.
But still, suggested for the fans of placing tiles! ;-)
.
#boardgames #boardgametesters #competitive #instagamer #instagamers #giochidatavolo #nerd #geek #fun #game #play #quadropolis #buildingcities
.
In Quadropolis ogni giocatore deve sviluppare una città costruendo diversi edifici prendendoli da una griglia centrale a disposizione di tutti i giocatori.
.
Ogni edificio fornisce diverse risorse e PV a fine partita in modo differente, a seconda del tipo di edificio e di come è stato piazzato.
.
Sia meccanicamente che tematicamente il gioco è un astratto, in tutto e per tutto. L’idea di costruire una città svanisce in un attimo, dopo pochi minuti di gioco...ci si trova a pensare più a come piazzare le tessere in modo efficiente all’interno della propria griglia e il tema svanisce del tutto.
.
Proprio per questa pecca il gioco non riesce a brillare, soprattutto se confrontato con altri giochi di urbanizzazione e piazzamento. Rimane una sorta di ibrido, a nostro parere mal riuscito.
Commenti