top of page
Writer's pictureBoardGame Testers

CONCEPT

* 😎💬📐Designer: Gaëtan Beaujannot, Alain Rivollet

* 😎🎨✅Artists: Éric Azagury, Cédric Chevalier

* 📊📆📢Publisher: Repos Production

* 👦👧👨4-12 Players (10+yo)

* 👯💪👍Cooperative

* ⌛⏰⏳40’

.

Concept is a great party game: it is a reimplementation of the classical “guess a word” kind of boardgames such as “Pictonary”. The great twist of this game is that the suggestions are given through the use of a common board that represents all the basic “concepts” (i.e. “large”, “small”, “tall”...etc etc).

.

The game is really original and plenty of fun since everyone has a different way to conceive a particular word. It has also a nice addition (explained in the rulebook) since the tokens used to point concepts can also be used to explain specific aspect of the word (tokens can be piled up, moved throug the board...etc).

.

Maybe the only drawback of this game is that if at the table there is a shy person it is quite difficult to make him/her enjoy the game. .

But you HAVE TO try if you still haven’t!!!

.

.



.

Concept è un party game che reimplementa la classica idea alla “Pictonary” di fare indovinare una parola usando però, al posto di disegni e suggerimenti, una plancia piena di concetti astratti. Il giocatore di turno che dovrà far indovinare la parola dovrà riempire con token di vario colore i concetti, cercando di creare una sorte di “mappa logica” che possa suggerire la soluzione.

.

Il gioco è estremamente originale e la totale libertà di utilizzo che si ha con i materiali della plancia e dei token (il manuale suggerisce anche di aiutarsi con i token impilandoli spostandoli, facendoli muovere sulla plancia...etc) permette seriamente un sacco di divertimento. In particolare se intorno al tavolo ci sono persone abbastanza fantasiose e spigliate.

.

Di contro canto il gioco si può trasformare in un’esperienza molto poco soddisfacente per una persona che fatica ad astrarre un concetto o magari è di carattere molto timidi.

.

Consigliamo di farci una partita almeno una volta perchè è comunque uno dei più importanti party game degli ultimi tempi!

3 views0 comments

Recent Posts

See All

THEBES

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page